סוככים: טיפים חשובים לעיצוב המרפסת

הקיץ מגיע בעוד כחודשיים, מה שמשאיר לכם שפע של זמן להתעסק בעיצוב המרפסת שלכם. אבל עם כל ההתלהבות והרצון הטוב, חשוב להקפיד על כמה דברים. לפניכם כמה טיפים שיחסכו לכם כאבי ראש:

רכשו עציצים בחכמה – לפני שאתם הולכים למשתלה, שימו לב האם המרפסת שלכם מוארת או מוצלת ע"י סוככים. ישנם עציצים ש"משתגעים" על חום שמש, בניגוד לאחרים, שזקוקים לצל. שנית, אם אתם מעוניינים בעציצים גדולים וכבדים במיוחד, חשוב שתבדקו שהמרפסת אכן יכולה לתמוך במשקל שלהם. שלישית, אם אתם מפוזרים ושכחנים למדי, או שפשוט אין לכם זמן, מומלץ לבחור בעציצים שאינם מצריכים יותר מידי טיפול והשקיה.

גם האדניות חשובות מאוד. לא משנה כמה יפים יהיו העציצים שתרכשו, אם הם יגיעו בתוך אדניות פלסטיק פשוטות וסטנדרטיות, הם יאבדו מיופיים. לכן, כדאי להשקיע ולרכוש אדניות נאות.

הקדישו מחשבה להצללה – להרבה אנשים אין זמן וכוח להשקיע ברכישת סוככים או פרגולות. הם מסתפקים בשמשייה פשוטה וסטנדרטית או בגזיבו זול. נכון שמדובר ברכישה קלילה שלא מעיקה על הכיס. מצד שני, מאחר ומרפסות בדרך כלל חשופות לרוחות, גזיבו או שמשייה עלולים להתעופף בקלות. לכן, אם אתם רוצים לחסוך לעצמכם כאבי ראש, השקיעו ברכישת פתרון הצללה ראוי – כמו סוככים, רשתות הצללה או פרגולות.

חשבו על נושא הפרטיות – מלבד הצללה, סוככים יכולים לספק לכם גם פרטיות ועליכם לקחת את הפרמטר הזה בחשבון, כשאתם בוחרים סוכך ומחליטים היכן למקם אותו.

רכשו מערכת ישיבה פרקטית – לפני שרצים לחנויות ורוכשים מערכת ישיבה, מאוד חשוב להגדיר את המטרה של המרפסת. למה היא אמורה לשמש? לאירוח משפחה וחברים? למקום התבודדות עם עצמכם? לבילוי זמן רומנטי עם בן/בת הזוג?

בנוסף, קחו בחשבון גם את גודלה של המרפסת שלכם. אם בורכתם במרפסת גדולה, התפנקו לכם בפינת ישיבה מפנקת וגדולה. אם זו מרפסת קטנה, לכו על פינה חמודה וקומפקטית שלא תהפוך את החלל לדחוס מידי.

חשוב גם להקדיש מחשבה לעמידות פינת הישיבה שלכם. ריהוט פלסטיק דמוי ראטן הוא אופציה מצוינת לכל מי שרוצה ליהנות ממערכת ישיבה מהודרת ומרשימה, אך כזו שעמידה למזג האוויר.

כמובן לאחר שבחרתם פינת ישיבה, חשוב לא להזניח אותה ולא לשכוח ממנה בחורף. אם יש לה כריות, אחסנו אותן במקום מוגן מגשם. נכון שמדובר בכריות מבדים שמותאמים לתנאי חוץ, אבל עדיין, הן נוטות לאבד מיופיין כשהן חשופות זמן רב לגשם.

אם נושבות במרפסת רוחות חזקות, היזהרו מריהוט פלסטיק קל משקל, שיכול להתעופף ברוח.

ריצוף – תוכלו להסתפק בריצוף הישן שיש לכם במרפסת או להחליט על שיפוץ מאסיבי ועל התקנת ריצוף חדש. לריצוף יש כוח עצום ודרמטי על המרפסת והוא משנה אותה ללא היכר. כך גם תעלו את ערך דירתכם. הריצוף גם ישפיע על אופיים של העציצים ופינת הישיבה שתבחרו. לכן, אם החלטתם לשנות את הריצוף, עשו זאת את לפני שאר הרכישות.

אביזרים משלימים – קשטו את המרפסת והשקיעו בה כמו שאתם משקיעים בסלון של הבית. אתם בהחלט יכולים לקשט אותה בפסלים נאים, אך הקפידו לרכוש אותם במשתלה, שכן מדובר בפסלים מיוחדים ועמידים לתנאי מזג האוויר.
***
מוגש בחסות סוככי תבל – מייצרת ומשווקת סוככים, מרקיזות, הצללות ופרגולות אלומיניום חשמליות. חברת סוככי תבל היא בעלת 25 שנות ניסיון בתחום.

Written by GoArticle

Leave A Reply

דילוג לתוכן