פרגולות: כך תגנו על ריהוט הגינה שלכם

אנשים רבים אוהבים את המראה הטבעי והביתי של העץ ורוכשים פינת ישיבה מעץ לגינתם. פינה כזו נראית מזמינה, קלאסית ומתאימה לכל עיצוב גינה. אם היא מיוצרת מעץ איכותי, היא יכולה גם להאריך שנים. עם זאת, חשוב לזכור כי עץ, יפה ככל שיהיה, הוא חומר שחשוף לנזקי מזג האוויר, במיוחד לאור העובדה שאנו גרים במדינה ים תיכונית עם שמש קופחת, חמסינים ולחות גבוהה.

אם אתם מתלבטים אם לרכוש ריהוט עץ, עומדות בפניכם שתי אופציות: הראשונה, לוותר על רכישת ריהוט העץ שחלמתם עליו במשך זמן רב כל כך לטובת ריהוט גן מפלסטיק או אלומיניום. השנייה, לרכוש פינת ישיבה מעץ ולהיות מוכנים לתחזק אותה באופן תקופתי. אם החלטתם ללכת על האופציה השנייה, צירפנו לכם כמה צעדים שיבטיחו, כי ריהוט העץ שלכם יהיה יפה ורענן לזמן רב:

מיקום – פינת ישיבה שממוקמת תחת פרגולות אלומיניום או סוככים, לא תיפגע מנזקי שמש בקיץ ומרטיבות בחורף, לעומת פינת ישיבה שנמצאת באזור פתוח וחשוף.

צבע – נכון שצביעה פוגעת במראה הטבעי של עץ. מצד שני, הצבע יגן על ריהוט העץ מפני קרינת השמש. רצוי לרכוש צבע מיוחד ואיכותי, שגם יהיה נוח לשימוש וגם יחזיק מעמד זמן רב יותר. את הצבע יש למרוח כששמים לב שריהוט העץ מתחיל להתקלף ולהיסדק.

הגנה מפני מים – החורף האחרון היה גשום מאוד וגשם אינו מיטיב עם רהיטי עץ. גם רהיטי עץ שנמצאים בתוך גינה שקרובה מאוד למקור מים, עלולים לסבול מפטריות, עובשים וריקבון. כדי למנוע את התופעות האלו, עליכם למרוח על העץ תכשיר מיוחד המעניק הגנה בפני מים.

לקה – לקה היא שכבה אפוקסית שמגינה על העץ. אפשר לחדש אותה כל כמה שנים וכך למנוע נזקי התיישנות של העץ. יש סוגי לקות עמידות מאוד, שאפילו מגינות מפני קרינת UV. הן ימנעו דהייה של הצבע עקב חשיפה ממושכת לשמש.

יש מגוון של סוגי לקות, כך שחשוב לבחור את סוג הלקה המתאימה לעץ שלכם. לפני המריחה רצוי לעשות שיפוץ קל: לעשות ליטוש קל כדי להוריד שכבות עץ או לקה פגועות וישנות ולשפר את הספיגה של השכבה החדשה שתמרחו.

לעמידות מוגברת מומלץ למרוח כמה שכבות – למרוח שכבה ראשונה, להניח לה להתייבש ולמרוח עליה שכבה נוספת.

כיסויים – כיסויים לפינת הישיבה שלכם יספקו לה הגנה מסוימת מפני השמש הקופחת והגשם. כמובן, כל זאת בתנאי שאתם אכן בוחרים כיסוי שמתאים אל גודלה וצורתה של פינת הישיבה.

אחסנה – בחורף גם ככה תשבו מעט בחוץ. מה דעתכם לאחסן את הפינה בבוידעם בתוך הבית?

***

מוגש בחסות סוככי תבל – סוככים איכותיים מכל הסוגים ולמגוון תקציבים

Written by GoArticle

Leave A Reply

דילוג לתוכן